Czym są filtry Google?

Czym są filtry Google?

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google ma własny sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które naruszają reguły pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakładane są one z powodu stosowania w pozycjonowaniu metod “black hat”.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad wyznaczonych przez Google.