Czym jest audyt SEO?

Czym jest audyt SEO?

Zleć SEO audyt

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem licznych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak metadane, kod strony, strukturę nagłówków, prędkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Prócz samego wyliczenia uchybień oraz błędów, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się też zalecenia odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, dostępności, a także poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Oznaki, że warto zamówić audyt SEO

W internecie jest sporo stron i narzędzi, za pomocą których błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Plusy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Całkiem sporo. Darmowe narzędzia lub też dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już znajdą pewne błędy na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Wiele błędów (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się na ogół od kilkunastu dni do około 30 dni. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych błędów obecnych na stronie. Jeżeli strona była utworzona na darmowym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być cała masa. Kiedy strona wolno się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Jakie błędy odkrywa SEO audyt?

Sumiennie wykonany audyt SEO może ujawnić sporo błędów strony, między innymi:

  • brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]