Nie wiesz, jak wybrać agencję SEO? Google Ci doradzi

Nie wiesz, jak wybrać agencję SEO? Google Ci doradzi

Więcej o tym, jakie są cechy dobrej firmy SEO.

Jeśli masz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, z pewnością po czasie zastanawiasz się, jakie działania podjąć, żeby wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jasne jest wszak, że w XXI w. obecność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie stąd wielu klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem znaleźć rzetelną firmę SEO? Rekomendujemy posłuchać wskazówek ekspertów, a najlepiej samego Google.

Google radzi, jak rozpoznać dobrą agencję SEO

Nie da się ukryć, iż cała branża SEO, to znaczy działań, których celem jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i bezustannie rozwija się właściwie tylko za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo występowania licznych alternatyw, jak np. Rambler, Baidu bądź Yandex, nadal najważniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto pragnie pozyskać widoczność w sieci, musi spróbować powalczyć o swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku branż, gdzie konkurencja jest mocna, z reguły jest to nieosiągalne bez doradztwa specjalistów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest kompletną nowością, i udostępniło krótki film o tym, jak zatrudnić solidną firmę SEO.

Główne cechy solidnej firmy SEO

Pracownik Google z przeszło dziesięcioletnim stażem punkt po punkcie wyjaśnia, jak poznać dobrą agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech między innymi:

  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych wdrożeń, przykładowo poprzez comiesięczne raportowanie oraz permanentny dostęp do statystyk strony,
  • zdolność szacowania budżetu oraz czasu niezbędnego do zakończenia planowanych działań,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele i kto jest jego najpoważniejszą konkurencją.

Przedstawicielka Google zaznacza także, iż solidna agencja SEO nigdy nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, w wielu przypadkach dającą namacalne rezultaty na ogół po paru miesiącach pracy.