PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Szukasz szczegółowych wiadomości o private blog network? Idealnie trafiłeś! Skieruj się na https://pbnmarket.pl.

Aby konsument odnalazł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – łatwe zdobywanie sporej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. PBNy są zwykle używane jako część wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie należy poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

Prywatne sieci blogów idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są istotne dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres e-mail lub telefon oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Drugi ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami medycyną czy doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO