Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.