Kiszony sok z buraka lub kapusty – warto pić je regularnie

Kiszony sok z buraka lub kapusty – warto pić je regularnie

Chcesz zamówić sok z buraków kiszonych? Odwiedź tę stronę.

Z kwaszonek korzysta się w słowiańskiej kuchni od stuleci. Ostatnio jednakże notorycznie wymienia się też ogromne zalety zdrowotne soków z kiszonych warzyw, przede wszystkim z buraków oraz kapusty. To w zasadzie tzw. super żywność, która coraz częściej dostępna jest na półkach sklepowych w alejkach z przetworami.

Eliminuje toksyny i działa bakteriobójczo – sok z kapusty kiszonej

W dzieciństwie sok z kapusty kiszonej pił chyba każdy z nas. Nasze babcie samodzielnie przygotowywały kiszoną kapustę podług przekazywanych w rodzinie przepisów, a po wykorzystaniu kapusty nierzadko dawały swoim wnusiom kubeczek z sokiem, objaśniając, że napój jest niezmiernie zdrowy, chociaż bardzo kwaskowaty. I miały rację! Sok z kapusty kiszonej to wspaniałe źródło witamin! Ma on w składzie ogromne ilości witamin z grupy B, C, E oraz A, jak również liczne minerały, jak np. żelazo, potas i miedź. Wiele osób miewa problem z przystosowaniem się do kwaśnego posmaku tego soku, ale powinnyśmy sięgać po niego regularnie, bo działa on grzybo- i bakteriobójczo, eliminuje toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu, usuwa toksyny z organizmu oraz wspomaga trawienie, więc w efekcie może być wykorzystany w procesie odchudzania. W szczególności natomiast pomaga uzupełnić deficyt witaminy C, dzięki czemu wzmacnia odporność organizmu oraz chroni przed częstymi przeziębieniami. Sok z kiszonej kapusty rekomenduje się również osobom, chorym na anemię ze względu na zawarte w nim żelazo. Oczywiście nawet ze zdrowym sokiem nie warto przesadzać – zaleca się pić mniej więcej 250 mililitrów soku na dzień.

Sok z kwaszonych buraków jest tak samo zdrowy!

Drugim odżywczym sokiem, którego używamy od lat w kuchni i który spożywamy również jako zdrową przekąskę, jest sok z kwaszonych buraków. Posiada on masę witamin i ma własności antyseptyczne, antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Sok ten wzmacnia odporność organizmu: podnosi koncentrację, obniża ciśnienie, a przy tym zapobiega zaparciom. Chociaż buraki charakteryzują się dużą zawartością cukru, to sok z kiszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i mogą go pić diabetycy. Nie poleca się jednak jego konsumpcji paniom karmiącym piersią i w ciąży, a także osobom cierpiącym na reumatyzm lub choroby nerek.

Jeśli nie masz możliwości, żeby przygotować soki z kiszonek na własną rękę, możesz kupić je w ulubionym sklepie lub założyć na nie zamówienie przez internet na stronie producenta. Miej jednak na uwadze, iż takie soki trzeba magazynować w chłodzie.

Jeśli nie masz czasu, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz kupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w niskich temperaturach.

"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]