Pawilony są przydatne w każdej firmie zajmującej się handlem. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też być głównym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się podczas targów i podobnych wydarzeń, a oprócz tego, dzięki mobilności i łatwemu montażowi, mogą być stosowane na przykład do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, winien być właściwie dopasowany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wytwarzane są na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, jednakże ich mobilność jest dużo mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków lub portierni.
Pawilon namiot – kiedy warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub najważniejsze są dla nas koszty, najodpowiedniejszą opcją będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje cechuje duża wytrzymałość, która jest wynikiem zastosowania do ich produkcji najwyższej jakości tworzyw. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są konstrukcje, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą należycie konserwowane, posłużą wiele lat – również przy intensywnej eksploatacji.